Indigo Moon Stories

New York report part 1: Limousines and hipsters

Nou ik ben weer terug in ons kikkerlandje hoor. Zaterdagochtend landde ik na een korte maar helse vlucht (voor mij dan). Ik was ontzettend moe maar het lukte maar niet om te ontspannen en lekker in slaap te vallen. Zo irritant. Er reden ook nog eens geen treinen naar Amsterdam Lelylaan, dus pakte ik lekker een Uber die me snel en veilig thuis bracht. De vijf dagen in New York waren weer fantastisch en vol leuke dingen. Ik zal in twee delen verslag doen plus een shoplog als afsluiter. Vandaag een verslag van de eerste twee en een halve dag.

Maandag
Mijn vlucht was om half elf en om de één of andere vage reden lukte het niet om online in te checken, dus stond ik om half 9 op Schiphol. Het vliegtuig zat nogal vol, maar ik had geluk want vlakbij mijn stoel bleef een rijtje van twee leeg. Dus ik hups daarheen verhuisd en een fijne heenvlucht gehad. Lekker Silver Linings Playbook en de docu In Vogue; the editors eye gekeken. Hoe kun je beter je citytrip beginnen?
Ik kwam om 13.00u lokale tijd aan en was van plan om lekker budget-proof de metro naar de stad te nemen. Maar ik had het heet, was het trekken van mijn koffer (zonder trekding…) zat en besloot dus lekker makkelijk een taxi te nemen. Via Airbnb had ik een kamer geboekt bij een stel thuis op de Lower East Side. Mijn broertje Maarten was al een paar dagen in New York en stond maandag nog een dag op de beurs. Hij vroeg of ik kon komen helpen met afbreken want hij was alleen met zijn baas maar ze hadden zes grote dozen. Ik had liever meteen de winkels in gedoken maar ben toch even gaan helpen. Aangekomen bij het grote conventiecentrum bleek er ook een grote beautybeurs te zijn! Had ik dat maar eerder geweten. De zes dozen moesten mee terug naar het hotel waar zij sliepen, maar dat paste natuurlijk nooit in één taxi met ons erbij. Ineens reed er een limo voorbij die ons wel wilde brengen, dus lag ik 10 minuten later tussen de dozen languit op een bank in een witte limo. Zo maak je nog eens wat mee! Inmiddels was ik nogal moe door de jetlag dus na een hapje en een drankje dook ik lekker mijn bed in.

new york collage1

1. Vogue docu in het vliegtuig 2. Empire State Building 3. In de limo 4. Outfit van dinsdag 5. Tas volgeladen bij Sephora 6. Nieuwe hardloopschoenen uitzoeken

Dinsdag
Maarten wilde dinsdag eerst wat uitslapen (hij sliep nog in het hotel waar hij de dagen ervoor al verbleef), maar ik natuurlijk niet. Hello, zo vaak kom ik niet in New York! Dus nog voordat de winkels open gingen liep ik buiten van de Lower East Side via NoLita naar Soho en pakte daar de metro naar Times Square. Ontbijtje haalde ik bij Starbucks en tien minuten later wandelde ik de hemel in; Sephora. Het filiaal op Times Square is gigantisch en compleet verbouwd sinds ik er de laatste keer was in 2011. Ik geloof dat ik er wel een uur heb rondgelopen en uiteindelijk kocht ik voor bijna 200 dollar aan spullen. Niet alleen voor mezelf hoor, ook voor anderen ;-) ik had nog wel meer willen halen, maar besloot daar even mee te wachten tot later in de week. Na Sephora liet Maarten weten onderweg te zijn naar het huis van het stel waar ik verbleef om zijn spullen te droppen en daarna mijn kant op zou komen. Ik dook dus nog even gauw de Forever21 in, paste een aantal dingen maar kocht niks. Maarten en ik hadden afgesproken bij de grote Nike Store op 57th street. Mijn vriend had namelijk een grote boodschappenlijst meegegeven en ik wilde nieuwe hardloopschoenen hebben. Sterker nog, ik moest wel als ik woensdag wilde hardlopen want ik had (expres) niks meegenomen. Het boodschappenlijstje van Ardjan moest even tot vrijdag wachten wanneer die specifieke collectie binnen zou komen, maar ik liep met mooie schoenen de deur uit.

Aangezien Nike om de hoek van 5th Avenue zat, zijn we die daarna maar af gaan lopen. De Abercrombie liepen we snel gillend weer uit, we lunchten aan de bar bij TGI Friday’s. Daarna liepen we langs Zara waar ik snel naar binnen rende om de blazer te halen die ik al weken op het oog had. Aangezien ik al vrij veel geld had uitgegeven in een halve dag, zette ik vervolgens oogkleppen op en liep met alléén de blazer naar buiten. Hoe knap is dat? Zara is in Amerika niet of nauwelijks en soms zelfs duurder dan in Europa (de blazer was door de wisselkoers welgeteld drie euro goedkoper daar haha). Bij de ergste H&M everrr sloeg ik een hardloopoutfit in (ik moest natuurlijk ook kleding hebben om in te lopen) en daarna snelden we ons naar huis om ons op te frissen. ‘s Avonds gingen we namelijk naar het concert van BB King (gitaar- en blueslegende die inmiddels 88 is) in zijn eigen blues café op 42nd street. Het zou om 20.00u beginnen dus we kwamen daar om 18.00u aan. Er stond al een flinke rij voor deur; iedereen netjes twee aan twee, in een lange rustige rij over de stoep van het drukke 42nd street. Zo anders dan de wachtrijen die ik bij concerten in Nederland vaak zie. Geen geduw of voordringen. De zaal was geen typische concertzaal, maar echt een cafe restaurant met alleen maar tafels. We kregen een mooie tafel toegewezen en iedereen ging eerst lekker eten. Wel een tikkie prijzig maar goed, het was wel een ervaring. BB King zelf liet zien dat hij in leeftijd dan wel oud is, maar in geest nog lang niet en dat hij nog steeds de koning van de blues is.

new york collage2

1. Bij BB King 2. BB King on stage 3. Times Square by night 4. Compleet in het nieuw klaar voor een rondje hardlopen 5. Running in NYC 6. De nieuwe Satin Lip Pencils van Nars waar ik iedere dag even naar heb gekeken

Woensdag
Woensdag begon met een rondje hardlopen. Ik kon natuurlijk mijn Couch-to-5k trainingsschema niet laten schieten, dus had ik zondag thuis al de eerste training van de week gedaan en deed ik woensdag in NY de tweede. Ik weet niet of het door de andere omgeving of door mijn nieuwe schoenen kwam, maar ik vloog werkelijk vooruit alsof het totaal geen moeite kostte. En als je dan tegen het einde van de training ook nog eens de Manhattan bridge, Brooklyn bridge en het Vrijheidsbeeld ziet is het plaatje compleet toch? Na het rondje pakten Maarten en ik de bus naar 14th street/2nd ave om lekker pancakes te eten bij IHOP. Dat moet je natuurlijk wel één keer doen als je in Amerika bent.

new york collage3

1.Super leuk Italiaans restaurantje in Williamsburg ‘Acqua Santa’ 2. Mooie straat in Brooklyn Heights 3. Lady Liberty in de spotlight 4. & 5. Mooi uitzicht 6. Tulpen in Brooklyn

Het was woensdag heerlijk weer dus pakten we de metro naar de andere kant van de East River om te wandelen door hipstertown: de wijk Williamsburg in Brooklyn. Vol met super leuke koffietentjes en restaurantjes, boetiekjes en terrasjes. Ik snap nu precies waarom deze wijk zo hip en gewild is. We brachten ook nog even een bezoekje aan de Target en Victoria’s Secret in downtown Brooklyn en genoten vervolgens van de zon in het Brooklyn Bridge Park met uitzicht op Manhattan. De straten in de buurt van dat park waren zo prachtig! Van die klassieke huizen met trappen naar de voordeur, bloesem in de bomen, rustig en schoon. Het zal best wat kosten om daar te wonen…

new york collage4

1. Pand in Brooklyn met roze noodtrappen <3 2. Restaurantje in Brooklyn ‘Aliens eat free’ 3. Leuke tent (kreeft en clams) op de Lower East Side ‘Grey Lady’ 4. Sushi! 5. ‘Bloemenijsje’ van Amorino 6. Blues club

‘s Avonds aten we lekker sushi in Greenwich Village, haalden daar een ijsje bij Amorino (zooo lekker!) en wandelden nog wat door deze fijne wijk om vervolgens te eindigen bij Terra Blues; een hele fijne kleine blues club met iedere avond live muziek. Voor bluesliefhebbers echt een aanrader!

Dat waren dus de eerste twee en halve dag van mijn weekje in New York. Inmiddels had ik al heel erg pijn aan mijn voeten.. Ach, dat hoort erbij in NY he. De laatste twee dagen maakte ik iets minder foto’s dus in deel twee (komt woensdag) wat minder beeld. Eind van de week zal ik mijn aankopen uitgebreid laten zien.

Ik hoop dat jullie een fijne week hebben gehad terwijl ik weg was. Het was wel een enerverende week met het Koningslied-gebeuren he? Heb het net maar eens geluisterd, en sjah.. ik onthou me maar van commentaar ;-).